Gumiszerelés Centírozás Gumi, Kocsi Kft.

Gumiabroncs, Gumiszerelés Centírozás. Kerékszerelés Kocsi autószerelő és autójavító Kft.Gumiszerelés

Kereékszerelés, téligumi, nyárigumi.

Könyvelő Iroda

Könyvelés Adótanácsadás

gumiabroncs barumgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncsgumiabroncs
Vizsgáztatás
Vissza
Linkek
gumiszerelés

- Gumiszerelés - Centírozás

Vállaljuk gumiabroncsok és felnik beszerzését. Szolgáltatásaink: gumiszerelés, centírozás.

Gumiabroncs és tömlo javítása a legkorszerűbb anyagokkal.

A linkek oldalon tárolt hivatkozásaink között szinte mindent megtalál: az autószerelés, könyvelés, klub egyéb sok-sok szolgáltatás és fontos oldal, amire szüksége lehet internetezés és a szürke vagy vidám hétköznapok során.

A sérült, elöregedett, 10 éves, vagy annál régebbi gumiabroncsok időnként a megengedett maximális nyomásnál kisebb nyomáson is szétrobbannak, és balesetet okoznak.


Karkasz: A gumiabroncs önhordó szerkezeti eleme. Ha ez a része sérül meg egy abroncsnak, akkor az csak speciális anyagokkal, és csak feltételes esetben javítható!


Lamellák: Finoman bevágott gumiblokkok, a futófelületen, amelyeke mint tapadókorongok hatnak. Ezek a téli gumikon találhatóak, ahol a gyorsításnál illetve fékezésnél erősen emelik a tapadást!


Az egyik fontos jellemző, hogy mennyi a gumiabroncs terhelhetősége, ennek a jellemző mértékegysége LBS, amely magyarul fontot jelent, 1 font közel fél kilogramm, pontosabban 454 gramm. Ennek megfelelően kell ezt az értéket átszámolni.


A PR-s (ply-rating) érték: Ez egy relatív mutató, amely azt mutatja, hogy ha hagyományos pamutvászonból készült volna a gumiabroncs textil váza, akkor hány réteg pamutvászonnak felelne meg a gumiabroncs szövetszerkezete. Minél nagyobb ez a PR-szám, annál erősebb a gumiabroncs. PR-számot a teljesen acél vázú gumiabroncsokon is feltüntetik, amiben természetesen nincs textil. Tehát ez a viszonyszám ott is jól használható.


Abban az esetben, ha a gyári kerékkészlettől eltérő kereket szeretnénk a gépjárműre szerelni, ügyelni kell a jármű és a kerék gyártójának előírásaira.
Négy kerék meghajtású gépkocsikon, vagy ha a gépjármű ABS, ASR berendezéssel szerelt és az első és hátsó kerekeken vagy oldalanként eltérő méretű gumiabroncsok vannak, figyelni kell, a kerekek futófelületi kerületkülönbségére itt a gépjárműgyártó előírásait kell szigorúan betartani.

Ha az előírttól eltérő méretű keréktárcsát vagy gumiabroncsot szerelünk a járműre, az jármű átalakításnak számít, és hatósági engedély köteles!


A Nagy sebességnél centrifugális erő hatására a gumi szelepek elhajlanak. A szelepszög nem változhat meg a centrifugális erő hatására 28°-nál többet, ellenkező esetben felniken szeleptámaszt, vagy a dísztárcsa kialakításával kell a támasztékot megoldani. A nagy sebességű gépkocsiknál, pedig fémből készült menetes szelepeket kell alkalmazni. A gumiszelep átlagosan 20 gramm tömegű, 200 km/h felett azonban 7,5 kg centrifugális erő hat rá.

A gumiszelepek is öregszenek, ennek jele, hogy egyre több repedés keletkezik a szeleptesten, ami veszélyes is lehet, és légnyomásvesztést, is okozhat!


Javasolt a gumiabroncs cseréje esetén a szelepet is cserélni!

 

Aquaplaning:

Ha nedves, víztócsás felületre hajtasz: lassíts! A gumiabroncs mintázata gördülés közben megtöri az útfelületen kialakult vízréteget, a mintázat árkai pedig elvezetik a vizet hátrafelé és oldalra; így az kiszorul a gumiabroncs felfekvő felülete alól.
Minél nagyobb a sebesség és minél kopottabbak, kisebb profilmélységűek a gumik, annál nagyobb az esélye a “vízen futás” (aquaplaning) kialakulásának. Túlzott sebességnél nincs idő, kopott gumiabroncsnál pedig nincs hely a vízelvezetésre. Amennyiben a gumik nem tudják megtörni az út felületét borító vízréteget és elvezetni a vizet, elveszítik tapadásukat. A jármű “felúszik” a vízre és kormányozhatatlanná válik.
Vigyázat: a jelenség létrejöttéhez nem kell feltétlenül mély pocsolya, akár néhány mm-es vízréteg is elég lehet.  Ép felületű gumiabroncsnál a vízen futás csak viszonylag magas sebességnél következik be, lekopott mintázat esetén azonban akár már 80 km/h-nál megtörténhet a baj!
Az aquaplaninget a jármű vezetője azáltal észleli, hogy a kormányzás hirtelen nagyon könnyűvé válik. A jelenség fellépésekor azonnal csökkenteni kell a sebességet, mégpedig a gázpedál felengedésével; nem hirtelen, erős fékezéssel! A kormánnyal csak minimális mozdulatokat szabad végezni, nehogy a jármű, ismét utat fogva az erősen eltekert kormány adta irányba haladjon tovább. A sebesség csökkenésével a gumiabroncsok viszonylag hamar visszanyerik tapadásukat!
A megelőzést hangsúlyoznánk, hisz a létrejötte nagymértékben a gumi állapotán múlik.

 

Kapcsolat
Főoldal